Stall rutiner

Jag tänkte berätta lite om rutinerna som jag har i mitt stall.

Morgon fodring och utsläpp

Vid 08-09 brukar jag morgon fodra i stallet, då får hästarna alltså sitt morgon kraft foder.

Medans de äter brukar jag mocka hagarna, hela Lias rasthage och runt fodret i de stora hagarna.

När de ätit klart sätter jag på och byter täcken på hästarna, sen släpper jag ut hästarna i sina hagar, fyller på hö och vatten ute så de har hela dagen

När hästarna är utsläppta mockar jag alla boxar, fyller hö i näten, fyller vatten, gör iordning kraft samt sopar stallet.

image descriptionimage description

Alla hästar har ett varsitt sånt här 10kg´s nät i boxarna förutom Dino som har två 4kg´s säckar.

Efter det tar jag in och jobbar de hästar som ska arbetas.

När jag är klar med allt brukar klockan vara runt lunch.

Vid ca klockan 17 tar jag in hästarna, byter täcken och fodrar med kraft.

Sen släcks stallet och nattas kring 17.30.

 



Kommentarer
Anonym

skämtar du står dina hästar utan mat från 17.30 till 8-9 på morgonen?? Det är inte okej.. Plus att h'starna står ensamna 14 timmar...

2012-01-14 @ 14:12:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stall Bedrup

Mot OS 2024

RSS 2.0