Loppis

Idag har jag spenderat dagen på Ulva baklucke loppis med mamma. Vi bestämde oss för att stå och sälja massa gamla saker istället för att slänga, några hundra fick vi iaf ihop. Avslutade med att köpa tre förpackningar jordgubbar, en åts upp påvägen till stallet - mums! Vi åkte direkt till stallet där vi mockade och fixade stallet, därefter skrittade jag ut en sväng med Zini, vovven Zamzon fick också följa med ut, så skönt att kunna ha hunden med ut när man rider! :-) Skrittade runt galoppvägen, någon hade ställt ut terräng hinder på spåret och de var sååå läääskigaaa!! Herrn stod på bakbenen, snurrade och kastade sig, tur man har balans! Efter 10 min gav jag upp, hoppade av och med en bestämd Michelle lyckades jag tillslut få honom att gå förbi när jag ledde honom, suck! När vi skirttade förbi husen på vägen upp var det en kille som snickrade på sitt hus, Zini trodde snickar killen skulle döda honom, fick ryta i och skänkla på, då gick han förbi, eller snarare taktade. Såklart var det en kvinna vid nästa hus som fixade i rabatterna, hon reste sig upp precis när Zini fick syn på henne, såklart kastade han sig igen... suck! Men men, ibland är man inte modig som 19 årig dressyr häst ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stall Bedrup

Mot OS 2024

RSS 2.0