Bra dagar

Idag har jag spenderat dagen med att massera två hästar, fixa stallet samt rida fina Zini.
 
Det blev ett pass på galoppvägen, skrittade ner till rakan och sen galopperade jag fram och tillbaka ett par gånger innan jag saktade av och travade en raka. Pigg och stark men luftig, lyhörd och fin. Red öppnor, slutor, skänkelvikningar samt några byten. Jobbade även mycket med tempoväxlingar, 6 galoppsprång framåt och 6 tillbaka hela tiden för att få honom att lyssna, riktigt duktig har han blivit på det!
 
Jag har även spenderat ett par timmar i soffan framför banhoppning i OS fälttävlan, duktiga Sara och Wegas tog OS silver individuellt!
 
Idag fick vi ett trevligt samtal, så imorgon ska vi iväg och fixa lite, förhoppningsvis går allt i lås! Spännande!!! 
Om allt blir som vi tänkt oss så får ni veta direkt, så spännande och roligt!!
 
På lördag kommer även min fina ponny hem till oss, han dyker upp på eftermiddagen med sin duktiga ryttare, vi planerar att rida tillsammans innan Tippex får sova i vårt stall över natten med Lias och Zini.
Underbara familjen Swärd som har honom just nu sover över hos oss också för på söndag åker vi alla med honom till kvalitén i Rånäs, så nervöst!
 
Tippex och Linnea efter en felfri pay and jump, foto: Familjen Swärd
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stall Bedrup

Mot OS 2024

RSS 2.0