Sommar värme

Äntligen har sommar värmen kommit, skönt att slippa sätta på hästarna regntäcken, nu räcker det med flugtäcken.
 
På tal om det, vad har era hästar för utrustning i hagen sommartid?
 
Lias går just nu med insektstäcke + flugluva, likaså Zini. När det varit runt 15 grader har Lias haft bomullstäcke. Vid regn under 18 grader har bägge ofodrade regntäcken på sig.
 
 
Lias i sitt nya bomullstäcke som jag köpte åt honom nere i Falsterbo i år.
 
 
Annars rullar allt på som vanligt, red Zini imorse, blev ett kort pass på stark häst på ridbanan.
Lite jobbigt ibland att han blir så stark på tränsbett när han inte blivit ordentligt ridden på ett tag, men det blir nog bättre när han kommit igång mer.
 
Efter att jag var klar i stallet så åkte jag och masserade en häst i ett gammalt stall jag stått i, kul att se hur det såg ut och så. Resten av idag är helt oplanerad och jag är ärligt rätt uttråkad, tyvärr är jag inget fan av att ligga och sola, får direkt solsting så jag lär nog stanna inne fram till 18-19 tiden när det börjar bli lite svalare.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stall Bedrup

Mot OS 2024

RSS 2.0