Egen anläggning

Nu var det klart, den spännande nyheten jag hållt på i några dagar är att den 1 september flyttar jag till en egen anläggning!! :-D
 
Jag är så extremt glad, det här kommer verkligen att bli helt perfekt!
Jag tänkte berätta lite om anläggningen, fler bilder kommer så fort jag varit där och fotat!
 
Anläggningen är välskött och nyrenoverad, stallet har 10 st stora boxar med fönster i varje box.
Bra ventilation i stallet, ljust, luftigt och högt i tak, alla boxar har öppningsbara galler.
I varje box finns en utskjutbar krubba och uppbindningsring.
 
I stallet finns även en stor spolspilta, uppvärmd sadelkammare och täckesrum.
Stort foderrum och loge, stor WC med dusch, sen har även jag ett stort uppvärmt kontor som jag kommer ha.
Det finns även ett fikarum och klädskåp för ombyte i stallet.
 
På anläggningen har jag en stor belyst ridbana på 30*65m med nyanlagt underlag.
Stora vinterhagar där hästarna kan gå själva eller tillsammans samt ett stort sommarbete på ca 7ha, jag kommer även att stängsla en sjukhage.
Stor gjuten gödselstack finns.
 
I omgivningarna finns det mycket ridvägar och 10min skrittväg bort ligger ett ridhus.
 
 
Jag kommer att sköta utsläpp och insläpp, morgon, lunch och eftermiddagsfodringar mån-fre.
Sist i stallet nattar.
På helgerna har jag tänkt mig rullande schema.
 
Vid utsläpp och insläpp ingår byte av täcken, på och av med lindor, skydd och boots.
Tilläggs tjänster som mockning, helinackordering, köpa loss sig från schema, hjälp vid veterinär besök och skoning osv kommer att finnas.
 
Jag kommer ha min bas på anläggningen och i höst när jag är färdig hästmassör kommer jag mellan fodringar och på kvällstid åka runt för att massera.
 
Jag kommer att hyra ut 7 st boxplatser. Så om ni är intresserade av att stå hos mig får ni gärna kommentera här, mejla mig på [email protected] eller ringa/smsa mig på 0702-666 736.


Kommentarer
Moa

Vad kul! Låter som en stor möjlighet det där! Hoppas allt ordnar sig till det bästa! :)

Svar: Tack! Ja det ska bli väldigt roligt! :)
Stall Bedrup

2012-08-09 @ 19:37:12
URL: http://dennamoa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stall Bedrup

Mot OS 2024

RSS 2.0