Lias

Lias

Trakhener valack född.16/10-2001
e. Bujak ue. Dolus





Lias kom till mig den 8/1-2010 då mamma köpte honom åt mig.
Han har alltid varit en väldigt speciell och känslig häst.
Han är den underbaraste häst jag någonsin träffat och är en riktigt rolig häst att rida.
Tyvärr har våra 2 år tillsammans kantats av många problem, många hältor i perioder och andra skador.
Sommaren 2011 fick han diagnosen hovbroskförbening bägge fram, dock gav inte problemen med sig så när vi åkte in till kliniken för x antal gången röntgade vi igenom honom och upptäckte grav kissing spines i hela hans rygg där kotorna ligger över varandra och har växt ihop.
En långsam uppbyggnad påbörjades med fokus på att stärka ryggen, i samband med det flyttade vi till ett nytt stall.
Tyvärr var Lias med om en olycka i början i nya stallet då han gick omkull på asfalt samt gick rakt igenom taggtråd och skar upp sig rätt rejält vilket innebar 1,5 månad på box.
Nu ligger fokus på att få igång honom så sakteligen igen under 2012 vilket är en lång resa med mycket jobb, men jag hoppas att allt går som det ska och att han blir bra igen.
Tillsammans har vi tävlat 115cm hoppning och LB dressyr.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stall Bedrup

Mot OS 2024

RSS 2.0