Höst och häst

Återigen har mycket hänt sen sist och jag är inte så aktiv här på bloggen som jag hade velat vara, mkt pga tidsbrist, men jag lovar att jag ska skärpa till mig. Sen sist då, Zini och jag kvalade på meetinget jag skrev om sist, helgen efter debuterade vvi MSVB:4 och red på över 61%. Tyvärr halkade han till i hagen bara någon vecka senare och fick en hovbensfraktur. Prognosen såg förhållandevis god ut för att bli ridbar igen men väldigt oklart om han återigen skulle bli tävlingsbar då han blir 20år till våren. Han har nu flyttat tillbaka till hans ägare och det känns både tomt och tråkigt, men jag är otroligt glad och tacksam över tiden vi fick tillsammans. Lias hade ingen senskada utan troligen en kraftigare vrickning, han vilade nån vecka till och började sen att longeras igång. Han såg jättefin ut, började muskla sig och gick upp i vikt, då dök en liten hovböld upp. Han har nu vilat 2 veckor pga hälta från bölden och nu är det dags att sätta igång honom igen. Dino har löshoppats under hösten och har gjort det med bravur. Lastträningen kom automatiskt då eftersom vi åkte iväg för det, nu går han rätt in i trailern vilket är oerhört skönt. Mycket beröm har vi fått under hösten för hur fin han är och hur bra psyke och hur väluppfostrad han är vilket är jätte roligt att höra då jag lägger ner otroligt mycket tid på honom. Till rågivande bedömning för hingst bar det av till på Strömsholm 19 november. Johan Becker som hjälpt oss med löshoppningen under hösten fick uppdraget att visa honom med hjälp av mig där nere och Johan gjorde det riktigt bra, lillen skötte sig långt över förväntan med. Mycket berömm för sina fina gångarter fick han, hoppade kanon gjorde han och dom ville väldigt gärna se honom nästa år igen och rekomenderade honom åter utan förbehåll. Hemåt for trailern med en liten hingst på 158cm i mkh och i bilen en otroligt lycklig och förväntansfull Michelle. Ska bli otroligt roligt att fortsätta jobba med min hingst under 2013. Tippex visades nere på kvalitetsfinalen i Falkenberg sista helgen i september. Stjärnan skötte sig som vanligt långt bättre än vad man kan förvänta sig av en 4.åring. Linnea rider honom så otroligt bra, tyvärr gillade inte domaren den typ av heta ponny som Tippex är. Men, men, alla kan inte gilla alla. Nu satsar vi vidare mot ungponny SM och 5.års championatet nästa år. Om ni vill följa Tippex och Linnea i vardagen kan ni kika in på Linneas blogg: http://www.linneasward.blogg.se
Stallet börjar även fyllas på med inackorderingar, nu är det 4 underbara tjejer som har sina fina hästar i stallet, känns jätte kul att ha fått in ett så trevligt gäng. Nu finns det 3 lediga boxar kvar, om du är intresserad av att stå hos oss, kika in på: http://www.stallbedrup.webs.com Just nu har jag alltså bara Lias och Dino hemma, vilket känns väldigt tomt och lite tråkigt då jag börjar bli väldigt ridsugen. Men jag jobbar vidare med igångsättningen av Lias under vintern och hoppas att jag kan komma upp och rida honom i början av nästa år. Dino ska sittas in till våren innan det är dags att gå ut på bete, men fram till våren fortsätter jag med longeringen och tömkörningen av honom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stall Bedrup

Mot OS 2024

RSS 2.0