Strö

Jag har under åren prövat många olika strö i boxarna, halm, spån, torv, pappers strö och spånpellets.

Min favorit är helt klart halm då jag tycker att det är lättast att mocka, mysigast för hästarna samt att de hela tiden har något att göra.

Just nu har jag en blandning av torv och spån med bädd i botten. Bädd har jag då jag tycker att det blir för hårt underlag annars samt att jag är rädd att hästarna ska få liggsår.

Torv har jag för att minska lukten i stallet samt få det lite stadigare och lättare att mocka, spånet har jag för att få det lite luftigare.

image description

 

Vad har ni i era boxar och vad gillar ni bäst?

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stall Bedrup

Mot OS 2024

RSS 2.0