Lias igångsättning

Jag håller just nu på att sätta igång Lias efter en lång tids konvalecens, han skadade sig 6/6-11 och har i stort sett stått sedan dess med några få undantag, alltså i över 7 månaders tid.
Jag har nu börjat longera honom i skritt 10-20min dagligen, varannan dag med sadel och gummisnodd, varannan dag i bara grimma.
Han kommer bara att få skritta i en bra period framåt då han fortfarande behöver gå upp mycket i vikt innan han kan börja trava och jag ens funderar på att börja sätta muskler på honom, nu är fokus bara att få igång all blodcirkulation och få honom att röra lite på sig efter den långa konvalecensen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stall Bedrup

Mot OS 2024

RSS 2.0