Hämtning av hö och spån

Idag har jag och mamma hållt på med massa nödvändigheter.
Vi började morgonen med utsläpp och fixa klart allt i stallet, sen fick vi låna trailer av Zinis snälla ägare (vi är "mellan två trailar" så att säga) så vi hämtade den och åkte iväg till bonden vi köper hö av.
Idag lyckades jag packa in 72 st balar i trailern, jag är en höjdare på att packa om jag får säga det själv ;)
Sen bar det av att åka och tit ta på en trailer som en bekant ska sälja.
Efter det åkte vi och lastade ur allt hö, packade ordentligt i skjulet så allt skulle få plats.
Efter det åkte vi ner till anläggningen och hämtade en pall med spån och lastade ur i skjulet.
Det är skönt att göra allt på helgen så har man allt uppe i veckorna, ströet var slut, likaså höet.
Sen spånade jag upp alla boxar, det var ett tag sen de fick nytt strö och det var lite lite nu.
Mysigt tyckte dom när dom kom in, gick och nosa, vissa rullade sig.
Haha, tror nog att Tippex skitar lite i sin box, kolla in väggarna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stall Bedrup

Mot OS 2024

RSS 2.0