Dino

Sorandee "Dino"

Svenskt halvblod, hingst född. 21/5-2011
e. Sir Oldenburg ue. Dionysos

Hösten 2011 var det dags att börja leta ny häst, siktet var inställt på en äldre tävlingshäst som gått de lite större klasserna, jag provred en del men det kändes aldrig rätt.
En kväll stod vi nere i stallet där Zini stod, vi tittade på löshoppningen som var för unghästar i ridhuset, helt plötsligt får mamma syn på en svart 2 åring som stod i en av rasthagarna som hon tyckte var jätte fin.
Vi pratade med ägaren av stallet, det visade sig att 2.åringen var från samma uppfödare som hennes 1.åring samt att han var tillsalu.
Mamma ville att vi skulle åka och titta på honom, men jag hade ju bestämt mig för en färdig häst.
Efter ytterligare några provridningar kändes det hopplöst att hitta en häst som passade, så jag sa okej till mamma, vi åker väll och tittar på honom, men bara tittar, för jag skulle inte ha en unghäst inte.
När vi väl kommer dit så står det en kopparbrun liten fölunge i en hage med sin mamma. Det var kärlek vid första ögonkastet. Redan dagen efter ringde vi och tingade honom.
I mitten av december 2011 flyttade lille Dino hem till oss.
Dino visades som klass 1 på fölvisningen, i framtiden hoppas jag att han blir en kanon fin dressyr häst, planen är att visa honom på rådgivande som 1,5 åring hösten 2012.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stall Bedrup

Mot OS 2024

RSS 2.0